برای سلامتی کودکان باید به بهداشت اونها اهمیت داد.

قبل از غذا و بعد غذا دستاشونو بشوریم و با مهربانی از اونها بخوایم که دستشون با آب و صابون یا آب خالی بشورن و اگر توانایی شستن ندارند ، ما کمکشون کنیم و چنگ نزنیم که از آب فراری باشند.

وقتی دستاشونو می شورن براشون حوله نرم و تمیز شخصی درنظر بگیریم تا دستو صورتشونو باهاش خشک کنند.

سعی بشه یه روز در میون با کمک یکی از والدین کودک رو به حموم ببریم و نظافت کنیم تا مانع بروز میکروب و بیماری بشه و فضای حمام رو محیطی شاد درس کنیم ، عروسک های نرم یا استخر بادی کودکانه و وان کودکانه پر از آب کنیم تا آب بازی کنند و با شامپوهای نرم کننده ( مخصوص کودکان ) بدنشون رو بشوریم.

بعد از بازی کردن در حیاط و یا از بیرون اومدن پاهاشونو با آب ولرم و با مایع دستشویی یا صابون بشوریم.

صبح ها به هنگام برخاستن از خواب دستو روشون بشوریم و به حفظ و شادابی شون کمک کنیم.

برای صبحانه از غذاهای مقوی و سالم و مفیدی استفاده کنیم.

میز یا سفره صبحانه با شیرداغ ، نان و پنیر و مغزگردو، آب پرتقال، تخم مرغ آبپز با نان گرم آماده کنیم و به خوردن صبحانه تشویقش کنیم.

اگه به مدرسه می ره یادش بدیم دستشو با آب و صابون شخصی ( مایع هایی که موجود و نصب در سرویس بهداشتی ) بشوره.

لیوان شخصی و دستمال کاغذی ( دستمال مخصوص ) خودش استفاده کنه.

از لقمه های خانگی و سالم ، خشکبارومیوه ی تازه براش تهیه کنیم تا به هوش و سالم بودنش کمک کنیم.

وقتی عطسه می کنه جلوی دهنشو با دستمال کاغذی بگیره تا مانع انتقال ویروس به دیگران بشه.

موهاشو کوتاه کنیم و شانه بزنیم.

ناخن هاشو هفته ای یه بار بگیریم.

یادش بدیم هر روز مسواک بزنه تا جرم در دندوناش جمع نشه و مانع از پوسیدگی زودرس دندوناش بشیم.

از غذاهای خیلی داغ یا مغزهای شکستنی و خوردن یخ اجتناب بشه.